• Sokongan
  • Log Masuk

Memahami OEM dan ODM dalam Industri Suplemen Kesihatan

OEM ialah singkatan untuk “Pengeluar Peralatan Asal.” Satu syarikat (supplemen kesihatan OEM) membuat item suplemen kesihatan mengikut keperluan dan spesifikasi yang lain (pemilik jenama) dalam hubungan perniagaan yang dikenali sebagai pengilang peralatan asal (OEM) dalam penyedia suplemen kesihatan. Pada dasarnya, pemilik jenama itu berkontrak dengan pengeluar peralatan asal (OEM) suplemen kesihatan untuk membuat barangan di bawah jenama pemilik.

Memahami OEM dan ODM dalam Industri Suplemen Kesihatan

BAGAIMANA OEM berfungsi dalam industri makanan tambahan kesihatan

Spesifikasi dan Rumusan: Pemilik jenama membekalkan pembekal pengeluar peralatan asal (OEM) dengan formulasi, ramuan dan spesifikasi produk lain yang mereka rasa perlu disertakan dalam suplemen kesihatan mereka. Ini terdiri daripada maklumat mengenai jenis dan kuantiti bahan, serta pembungkusan, pelabelan dan sebarang keperluan penyesuaian lain yang mungkin diperlukan.

Pembuatan: Peralatan Asal Pengilang Tambahan Kesihatan bertanggungjawab untuk mendapatkan bahan mentah, mengeluarkan makanan tambahan mengikut keperluan yang telah disediakan, dan menyediakan kawalan kualiti sepanjang keseluruhan proses pengeluaran. Proses pencampuran, enkapsulasi, pemampatan tablet, pelabelan dan pembungkusan adalah semua contoh perkara yang boleh termasuk dalam kategori ini.

Pelabelan Peribadi: Suplemen kesihatan selalunya dilabel peribadi selepas ia dihasilkan, dengan penjenamaan, logo dan reka bentuk pembungkusan pelanggan dimasukkan dalam proses pelabelan. Pelanggan boleh menawarkan barangan di bawah nama jenama mereka sebagai hasilnya.

Penjenamaan dan Pembungkusan: Proses menambah produk dengan label dan pembungkusan pemilik jenama, yang menyediakan produk untuk dijual dengan berkesan di bawah nama pemilik jenama, dirujuk sebagai penjenamaan dan pembungkusan produk. Pemilik jenama boleh menumpukan perhatian pada pemasaran, jualan dan pengedaran tanpa perlu membuat pelaburan yang besar dalam kemudahan dan prosedur pengeluaran akibat daripada ini.

Pematuhan Peraturan: Dalam industri suplemen kesihatan, kedua-dua pemilik jenama dan pembekal dikehendaki mematuhi peraturan dan standard kualiti yang telah ditetapkan oleh pihak berkuasa yang berkaitan. Ini menjamin bahawa produk yang dibuat adalah selamat, bahawa mereka mempunyai label yang tepat dan bahawa mereka mematuhi semua kriteria kawal selia.

Pengedaran dan Jualan: Setelah suplemen kesihatan pengeluar peralatan asal (OEM) telah dibuat dan dibungkus, proses pengedaran dan penjualan diambil alih oleh pemilik jenama tersebut. Pemilik jenama bertanggungjawab untuk memasarkan produk, menentukan harga produk tersebut, dan menjualnya kepada pelanggan melalui pelbagai kaedah pengedaran, termasuk jualan langsung, kedai batu bata dan pedagang Internet.

Jaminan kualiti: Kedua-dua pengeluar peralatan asal (OEM) dan pelanggan dikehendaki mengekalkan tahap jaminan kualiti yang tinggi sepanjang keseluruhan proses. Ini sedang dilakukan untuk menjamin bahawa suplemen kesihatan adalah selamat, berkesan dan mencapai standard kualiti yang diperlukan. Untuk mencapainya, mungkin perlu menjalankan ujian rutin pada komponen, barang akhir dan prosedur pengeluaran.

Original Design Manufacturer (ODM) ialah sebuah syarikat yang bukan sahaja mengeluarkan sesuatu tetapi juga mereka bentuk dan membangunkannya sebagai tambahan kepada pembuatan atau pembuatannya. Dalam model pembuatan reka bentuk asal (ODM), pengeluar bertanggungjawab untuk kedua-dua proses reka bentuk dan pembuatan, berbeza dengan model pengeluar peralatan asal (OEM), di mana pengeluar mencipta item berdasarkan spesifikasi yang disediakan oleh syarikat lain.

Memahami OEM dan ODM dalam Industri Suplemen Kesihatan

Begini cara model ODM berfungsi

Konsep dan Spesifikasi Produk: Pelanggan menghubungi pengeluar ODM dengan tanggapan untuk produk suplemen kesihatan atau set spesifikasi tertentu. Pengilang kemudian menyediakan pelanggan dengan spesifikasi produk. Ini boleh terdiri daripada komponen, formulasi, pembungkusan, dan pasaran sasaran yang ingin digunakan.

Reka bentuk dan Pembangunan: Pembekal ODM bertanggungjawab untuk penciptaan dan pembangunan barangan tambahan kesihatan. Produk ini direka bentuk dan dicipta berdasarkan arah aliran pasaran, kehendak pengguna dan penyelidikan pembekal. Formulasi adunan tambahan baharu, pemilihan bahan, penentuan dos, dan reka bentuk pembungkusan dan pelabelan adalah semua contoh usaha ini.

Pembuatan: Setelah reka bentuk produk telah dimuktamadkan, pembekal ODM akan mula mengeluarkan produk mengikut kriteria reka bentuk mereka. Mereka bertanggungjawab ke atas keseluruhan proses pengeluaran, yang merangkumi perolehan bahan mentah, pencampuran, enkapsulasi, menekan tablet, pembungkusan dan aktiviti pelabelan.

Pengedaran dan Penjenamaan: Sesetengah pembekal ODM mungkin memberi pilihan untuk penyesuaian, yang membolehkan pemilik jenama dapat menambah logo dan penjenamaan mereka pada produk. Walau bagaimanapun, pembekal ODM akan terus bertanggungjawab untuk reka bentuk dan perumusan produk teras. Selain itu, pembekal ODM mungkin bertanggungjawab untuk pengedaran, atau mereka mungkin bekerjasama dengan pemilik jenama untuk mengedarkan item.

Maklum Balas dan Lelaran: Model ODM selalunya memerlukan komunikasi berterusan antara pelanggan dan pengilang. Maklum balas dan lelaran adalah dua komponen biasa strategi ini. Terdapat kemungkinan bahawa lelaran atau penambahbaikan tambahan dalam reka bentuk dan komposisi produk boleh dibawa melalui maklum balas daripada pasaran dan prestasi produk.

Pematuhan Peraturan: Original develop Manufacturers (ODM) mempunyai tanggungjawab untuk memastikan produk yang mereka bangunkan dan buat adalah mengikut peraturan, standard kualiti dan keperluan keselamatan yang mengawal industri.

Kami di Oribionature komited untuk mencapai standard tertinggi yang mungkin dalam perniagaan nutraseutikal. Strategi lengkap yang kami gunakan, di mana kami bekerja secara langsung dengan pembekal bahan yang disahkan, makmal ujian, kawalan kualiti, dan pakar jaminan, dan setiap titik di sepanjang rantaian bekalan antarabangsa, adalah demonstrasi yang jelas tentang pengabdian kami kepada punca itu.

Untuk mencipta bersama item nutraseutikal yang menarik perhatian di rak kedai dan bergema dengan visi pelanggan kami, tumpuan utama kami adalah untuk menyampaikan pelbagai jenis perkhidmatan pengeluar peralatan asli (OEM) dan pengeluar reka bentuk asli (ODM).

ralat: Kandungan berhak cipta!
Platform Pengurusan Persetujuan oleh "Real Cookie Banner"